Cloud Løsninger & Server Storage

CLOUD, ON PREMISE ELLER EN HYBRID LØSNING

Alle tre løsninger kan være den rigtige. Nogle af de overvejelser som en organisation bør gøre sig inden beslutning om valg af infrastruktur model, tager afsæt i økonomi, oppetid, compliance og virksomhedens kultur

Cloud

Fordelene ved at etablerer infrastrukturen på en Cloud løsning er mange. Primært kræver en mindre initial investering og dermed kapital binding samt fleksibiliteten til at skrue op og ned for ressourcer i forhold til organisationens løbende behov. Har jeres organisation perioder, hvor der skal bruges ekstra datakraft, kan dette tildeles i netop den periode der er brug for ressourcen. Derudover giver en cloudløsning mulighed for at skabe backup jobs, næsten i realtid, så datatab minimeres i tilfælde af nedbrud ligesom løsningen giver fysisk plads i organisationen. Fleksibilitet og oppetid er Drift ansvar ligger hos cloud udbyderen og /eller jeres partner

On Premise

Ved en On Premise løsning giver det organisationen fysisk kontrol over serverne og holder kritiske data in house. Samtidig giver det organisationen mulighed for at kunne arbejde videre i tilfælde af manglende internet forbindelse. Det kan være en fordel i forhold til Cyber kriminalitet, et compliance krav eller kultur ønske. Økonomisk kræver det en større kapitalbinding, ligesom drift ansvaret ligger i organisationen eller hos jeres partner

Hybrid

En kombination viser sig i nogle tilfælde at være det som passer bedst til organisationen. Det kan være i tilfælde hvor der er compliance krav eller hvor der er immaterielle rettigheder som organisationen ønsker fuld kontrol over. Ønsket om at udvalgte data sæt skal holdes in house, kan i sådanne tilfælde kombineres med en fleksibel cloud struktur for ikke kritiske data

Uanset om I vælger Cloud, On Premise eller en Hybrid løsning, så vil løsningen være tilgængelig for brugerne, når de er på arbejde, både ude og hjemme på kontoret

Skal organisationen etablerer eller udskifte infrastruktur og er der ikke compliance eller sikkerheds krav, anbefaler datacompagniet at etablerer en ren Cloud alternativt en Hybrid infrastruktur. Det gør vi for at sikre vores kunder har en fuld fleksibel struktur der generisk kan håndterer skalering og samtidig imødegår det stigende behov for innovation som organisationerne står overfor

Iteo er certificeret HP Enterprise og Microsoft Cloud Partner

Som en del af et partner netværket med Microsoft er vi udvalgt af Microsoft til at udvikle og fokuserer på forretnings løsninger og optimal drift, der sikre brugerne fremdrift. Vores Cloud infrastrukturløsninger leveres på Azure ligesom vi faciliterer O365, Microsoft365, Dynamics365 og Microsoft Power Bi

On Premise Server Storage løsninger leveres på HP Enterprise platform. Vi har stærke kompetencer til at dimensionerer, implementerer og drifte Data Storage og Servers

Internt og eksternt har vi adgang til nogen af de bedste IT-ingeniører og IT-udviklere og gennem samarbejde leverer vi løsninger der skaber værdi. Vi arbejder ud fra DevOps principperne og deltager aktivt i det paradigme skifte som er i gang, for at sikre bedre forståelse mellem drift, udvikling og forretningen. Højere kvalitet, hurtigere leverancer og færre omkostninger

Vores løsninger bliver designet efter Best in Class forskrifter. Dette gælder både fysisk, virtuelt og logisk når det kommer til sikkerhed og compliance

State of the art adgangskontrol, multifactor authentication, kryptering og end point protection løsninger er standard elementer i vores design opbygning

Uddannelse af medarbejdende, så vi sikre det bedste afsæt for en ny eller videre udviklet løsning, er en nødvendighed for at få bedst og hurtigst afkast på investeringer i fremdrift og fremtiden datacompagniet understøtter den proces

Iteo kan hjælpe.

LÆS MERE OM NIMBLE STORAGE
LÆS MERE OM AZURE STACK
LÆS MERE OM CLOUD MIGRATION

Sov godt om natten med Iteo som IT-partner

Sikkerhed

Iteo’s IT sikkerhed dækker infrastrukture og brugernes devices.

Erfaring

Iteo har 25 års erfaring indenfor it-løsninger til uddannelses institutioner

Levering til tiden

Vi forpligter os til at levere den rigtige it-løsning til hver enkelt kunde

Vi holder IT-statusmøder med ro i sindet, for vi hører typisk kun fra brugerne, når netforbindelsen ikke fungerer som forventet, og det sker uhyre sjældent i dag. I stedet for at rette fejl, kan vi fokusere på at udvikle netværket og løbende give sikker adgang til flere online services i takt med at de efterspørges.

Ingrid Jespersens Gymnasieskole

Seneste projekter

Kig efter vores seneste projekter, hvor vi løbende opdaterer med nyt om iteo’s projekter.

Skal vi starte et projekt?

Kontakt os

Skal vi tale sammen?

Vores passionerede IT-konsulenter er altid klar til at hjælpe

Kontakt os

Business Central – Office 365 & Microsoft 365 – Dynamics365 – GDPR & Compliance – IT-Sikkerhed – SIEM & Dataanalyse – IT-Service & Supportabonnement – Security Serviceabonnement – WiFi-Serviceabonnement – DPO-abonnement – Compliance-Abonnement – Cloud Løsninger & Server Storage – Wi-Fi & LAN – Pro AV Løsninger

Security Serviceabonnement
Du får også AntiVirus, AntiSpam, AntiMalware, SikkerMail, Sårbarheds Pen test og Awareness-træningslicenser med, GDPR Secure Score opsætning på 7 udvalgte områder i O365/M365.
Remote opstarts tjek med fuld dokumentation. Firmware opdateringer, EPP validering samt 5×8. ServiceDesk og 24/7/365 overvågning m.m.
DPO eller Complianceabonnement
Vores DPO, eller Compliance-rådgiver hjælper den dataansvarlige med at igangsætte, vedligeholde og kontrollere at initiativer til sikring og overholdelse af gældende lovgivning sker i henhold til best practice.
Vi udarbejder to årlige GAP-analyser og bisidder ved to årlige ledelses, eller direktionsmøder. I det daglige ydes den dataansvarlige løbende 5×8 DPO-support via DPO Servicedesk.
Læs mere
WiFi Serviceabonnement
Når du har valgt et WiFi Serviceabonnement er alle remote opgaver med opdateringer, vedligeholdelse eller reinstallation af dine controllere inklusiv i abonnementet. Derudover får du, som administrator fri adgang til vores Helpdesk ticket system for dokumentation og log historie.
Inden opstart får I mulighed for et Remote sitesurvey med placerings oversigt og optimerings forslag ligesom vi udfører et remote opstartstjek der giver indsigt og mulighed for at strømline i forhold til jeres reelle behov.
Læs mere
Service- og Supportabonnement
En stabil driftsløsning, hvor alt er inklusiv, fuld fleksibilitet og uden binding. Få professionel vedligeholde af jeres IT-infrastruktur, fuld dokumentation og brugersupport.
Læs mere 

ITEO er certificeret af

Besøg vores webshop

Tilmeld vores nyhedsbrev