SIEM & Dataanalyse

FortiSIEM

Security Information and Event Management

Realtidsinformationer er i dagens trusselsbillede en nødvendighed for den ansvarlige virksomhed. Med FortiSIEM (Security Information and Event Management) får virksomheden det fulde overblik. 24/7/365 overvågning, analyse på normaler og alarmer som CISO og sikkerhedsteamet kan adressere. FortiSIEM og Forti Fabric giver jeres organisation et holistisk overblik, hvor i kan indsamle logfiler, og anden sikkerhedsdata fra infrastrukturen, netværket, applikationer og brugerne i sen samlet management konsol, hvorfra teamet kan analysere og identificere anomalier, samt fjerne falske positiver.

Har organisationen krav om at compliance regler i henhold til HIPPA, SOX og PCI DDS skal overholdes og skal der foretages ledelserapportering omkring sikkerhed og processer er FortiSIEM et uovertruffen værktøj, der giver indsigt og brugbar dokumentation.

iteo tilbyder en SIEM løsning som MSP, hvor vores konsulenter overvåger, eskalerer og rapporterer på de incidents, som organisationen bliver ramt af, så beslutninger træffes rettidigt og på et oplyst grundlag.

Læs mere

Splunk

Applikationslevering

Ved brug af Splunk software tilbydes du en ny måde at administrere applikationer på. Splunk hjælper udviklere med at levere applikationer hurtigere, samtidig med, at der opleves en forøget positiv brugeroplevelse. Splunk softwaren indsamler, indekserer og analyserer data, der leverer indsigt i ydeevnen og anvendelsen af applikationer og som resultat kan DevOps afdelingen levere hurtigere udgivelser af applikationer. IT-drift kan reducere den gennemsnitlige tid det tager, at løse tekniske udfordringer og udviklingsafdelingen kan optimere kvaliteten af applikationerne, ydeevnen og nedbringe omkostningerne.

Business analytics

Splunk software analyserer, visualiserer og overvåger data fra enhver kilde – f.eks. applikationer, mobile enheder, netværksenheder, computere og servere. Softwaren kan ved analyse af data give indsigt i forretningsaktiviteter lokalt og i skyen. Softwaren leverer forbedret forretningsindsigt i realtid til ledelsen, til salgsteams, produktteams, markedsføringteams, driftteams og kundeserviceteam.

Cloud

Splunk gør det muligt at etablere centraliseret synlighed på tværs af infrastrukturen. Uanset om det er i skyen, on-premise eller i et hybridt miljø. Det vil sige, at I kan udnytte cloud services fuldt ud. Splunk leverer operationel intelligens i realtid til forståelse af, hvad der sker på tværs af virksomhedens IT-infrastruktur.

IoT

Splunk software indsamler, analyserer og visualiserer realtidsdata og historisk data fra enhver kilde, som er konfigureret med Splunk – herunder industrielle kontrolsystemer og tilsluttede enheder. Softwaren giver mulighed for indsigt til forbedret drift, forbedret sikkerhed og til at skabe it-compliance. En unik mulighed for at skabe indsigt og træffe funderede beslutninger.

IT-drift

Splunk indsamler og korrelerer historiske og realtidsdata, så der hurtigt og nøjagtigt kan fejlfindes på incidents. Samtidig kan IT-operationerne udføre overvågning af SLA-niveauer og registrering af anomalier. Splunk kan hjælpe med at reducere tiden til at reparere tekniske udfordringer, reducere overvågningsomkostninger, forbedre oppetiden og understøtte strategiske initiativer som datacenteroptimering og værktøjskonsolidering.

Logstyring

Splunk kan konsolidere og indeksere log- og maskinedata, herunder strukturerede, ustrukturerede og komplekse multi-line applikationslogs. Med Splunk får I mulighed for at indsamle, gemme, indeksere, søge, korrelere, visualisere, analysere og rapportere om eventuelle maskingenererede data. Med logstyringen kan I identificere og løse driftsmæssige og sikkerhedsmæssige problemer på en hurtigere, gentagelig måde.

Sikkerhed og svig

Splunk giver mulighed for implementering af best practice til at tackle Cyber Security trusler. Med Splunk som nervecenteret får sikkerhedsafdelingen mulighed for at udnytte statistiske data og sonderer på adfærdsanalyser, som kan bruges til at skabe et visuelt billede, der giver indsigt og inspiration til løsning af sikkerhedstrusler.

Sov godt om natten med Iteo som IT-partner

Sikkerhed

Iteo’s IT sikkerhed dækker infrastrukture og brugernes devices.

Erfaring

Iteo har 25 års erfaring indenfor it-løsninger til uddannelses institutioner

Levering til tiden

Vi forpligter os til at levere den rigtige it-løsning til hver enkelt kunde

Vi holder IT-statusmøder med ro i sindet, for vi hører typisk kun fra brugerne, når netforbindelsen ikke fungerer som forventet, og det sker uhyre sjældent i dag. I stedet for at rette fejl, kan vi fokusere på at udvikle netværket og løbende give sikker adgang til flere online services i takt med at de efterspørges.

Ingrid Jespersens Gymnasieskole

Seneste projekter

Kig efter vores seneste projekter, hvor vi løbende opdaterer med nyt om iteo’s projekter.

Skal vi starte et projekt?

Kontakt os

Skal vi tale sammen?

Vores passionerede IT-konsulenter er altid klar til at hjælpe

Kontakt os

Business Central – Office 365 & Microsoft 365 – Dynamics365 – GDPR & Compliance – IT-Sikkerhed – SIEM & Dataanalyse – IT-Service & Supportabonnement – Security Serviceabonnement – WiFi-Serviceabonnement – DPO-abonnement – Compliance-Abonnement – Cloud Løsninger & Server Storage – Wi-Fi & LAN – Pro AV Løsninger

Security Serviceabonnement
Du får også AntiVirus, AntiSpam, AntiMalware, SikkerMail, Sårbarheds Pen test og Awareness-træningslicenser med, GDPR Secure Score opsætning på 7 udvalgte områder i O365/M365.
Remote opstarts tjek med fuld dokumentation. Firmware opdateringer, EPP validering samt 5×8. ServiceDesk og 24/7/365 overvågning m.m.
DPO eller Complianceabonnement
Vores DPO, eller Compliance-rådgiver hjælper den dataansvarlige med at igangsætte, vedligeholde og kontrollere at initiativer til sikring og overholdelse af gældende lovgivning sker i henhold til best practice.
Vi udarbejder to årlige GAP-analyser og bisidder ved to årlige ledelses, eller direktionsmøder. I det daglige ydes den dataansvarlige løbende 5×8 DPO-support via DPO Servicedesk.
Læs mere
WiFi Serviceabonnement
Når du har valgt et WiFi Serviceabonnement er alle remote opgaver med opdateringer, vedligeholdelse eller reinstallation af dine controllere inklusiv i abonnementet. Derudover får du, som administrator fri adgang til vores Helpdesk ticket system for dokumentation og log historie.
Inden opstart får I mulighed for et Remote sitesurvey med placerings oversigt og optimerings forslag ligesom vi udfører et remote opstartstjek der giver indsigt og mulighed for at strømline i forhold til jeres reelle behov.
Læs mere
Service- og Supportabonnement
En stabil driftsløsning, hvor alt er inklusiv, fuld fleksibilitet og uden binding. Få professionel vedligeholde af jeres IT-infrastruktur, fuld dokumentation og brugersupport.
Læs mere 

ITEO er certificeret af

Besøg vores webshop

Tilmeld vores nyhedsbrev